Followers

Wednesday, May 14, 2014

Bilik jahit idaman

Assalamualaikum

Memang seronok menjahit di bilik yang luas dan selesa. Di rumah saya kat Seremban tu memang ada satu bilik yang saya jadikan bilik menjahit. Bilik tu juga diletakkan rak buku dan dijadikan bilik menggosok baju. Walaupun bilik tu tak sebesar mana, cukuplah dijadikan tempat saya bertapa. Yang penting saya boleh "sepahkan" sesuka hati saya. 

Sebenarnya, since sekarang ni tak menjahit, saya berangan-anganlah macam mana saya nak cantikkan bilik menjahit saya bila saya balik nanti. Kalau boleh saya nak bilik tu nanti tidak padat dengan barang-barang dan juga yang penting saya senang nak capai semua keperluan seperti kain dan alatang menjahit yang lain.

Sambil-sambil tu saya dengan pertolongan mr google, mencari-cari idea sambil cuci mata tengok bilik menjahit orang. Gambar-gambar ni sebagai terapi mata saya saja, bukannya nak tiru pun. Lagipun saya hanya pinjam je gambar-gambar ni ye bukan curi.

Ruang dan susun atur seperti berikut bagi saya in sya Allah mampu drealisasikan. Bergantung kepada bajet dan ruang. Kalau gambar yang pertama ni tak mampulah saya ikut sebab bilik menjahit saya cinonet je..hehehe.

 Saya suka ruang yang simple dan senang capai macam ni. Harap tak adalah budak-budak kat rumah nak kacau gunting yang tajam atau riben yang bergantungan tu.






Wah..tak sabarnya nak kemas bilik jahit sendiri. Harap-harap bila ada bilik jahit yang selesa nanti, mood dan idea untuk menjahit datang mencurah-curah. Semoga Allah permudahkan segalanya.




No comments:

Post a Comment