Followers

Friday, April 11, 2014

DIY: Hias bekas

Assalamualaikum

Bertemu lagi dalam entri yang baru. Hari ini saya bukan menulis entri tentang jahitan tetapi tentang hias menghias yang tak seberapa. Bekas yang saya nak hias ni sebenarnya hanya bekas coklat M&M yang suami beli lama dulu. Suami memang suka beli coklat kalau ke luar negara. Dia tahu kalau beli coklat mesti laku sebab anak-anak semua "hantu" coklat :).

Bahan-bahan yang diperlukan:
Bekas
Kertas pembalut hadiah
Gunting
Double sided tape
Selotape
Lace
Bunga yo yo atau pun riben


Lekatkan double sided tape di bekas. Ambil kertas pembalut hadia dan balut bekas.


Kemaskan bekas yang sudah dibalut tadi.


Bolehlah dihias dengan lace dan juga bunga yo yo. Saya memilih bunga yo yo sebab bekas ni saya gunakan untuk menyimpan bunga yo yo saya yang entah bila akan menjadi produk yang berguna dan cantik.


*Bunga yo yo

 *Siap 2 bekas

*Lebih ceria

Alhamdulillah siap. Walaupun tak berapa cantik tapi bolehlah. Nanti tak lah Adib asyik nak M&M je setiap kali tengok bekas coklat tu.


******************************************************

*Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai kelas Asas Blog dan Fanpage bolelah hubungi saya
  noriatisaud@gmail.com
*Ingin iklankan produk atau kedai anda? Iklankan di Sohodirectory
*Berminat dengan Japanese Cotton? Bolehlah ke From Japan With Love

Sehingga bertemu lagi. Wassalam.

No comments:

Post a Comment